25 iun. 2009

Motivatia mea


Inca dinainte de a o naste pe Anais, am inceput sa studiez si sa citesc despre copii, despre educatia lor, despre jocuri si activitati, despre psihologia copiilor.In primul rand am incercat sa inteleg ce spune Cuvantul lui Dumnezeu, Sfanta Scriptura, despre educatia copiilor.Plecand de aici, am cautat carti si site-uri care abordau principii crestine de crestere a copiilor...M-a interesat ce inseamna educatia, ce inseamna disciplinarea, ce inseamna temperamentul si caracterul...Am inteles, in cele din urma, ca ni s-a incredintat, de catre Dumnezeu, mie si lui Vil, o misiune importanta, poate cea mai importanta din toata viata noastra - formarea caracterului copiilor nostri...
Inainte de a incepe, vreau sa-i multumesc prietenei mele dragi, Ioana, care mi-a dat sugestia acestui blog...si numele acestui blog...si multe multe alte idei minunate!!Ioana scumpa, ce dar mare ai si ce dar mare esti!!!
Am adunat, de-a lungul timpului diverse opinii, strategii, citate, povestioare, cantecele, rime, pe care vreau a vi le impartasesc...
M-am gandit sa structurez activitatile asa cum le-am gandit pentru Anais, pe lectii si grupe de varsta, incepand cu 1 an.In prima faza, sunt doua lectii pe luna, si cuprind, printre altele - cantecele, jocuri de interior si jocuri afara,versete biblice, povesti, limba straina (eu am ales rusa, prietenii stiu de ce...), aprecierea artei,studiul naturii,teatru de marionete, dezvoltarea vorbirii si vocabular, muzica clasica, povesti si poezioare micute pentru copii.
Sa nu va inchipuiti ca totul e rigid si ca noi facem lectii, de fapt.Nu...Incercam sa pastram o atmosfera relaxata, vesela si sa ne orientam mai mult dupa dispozitia lui Anais de a participa la anumite activitati...
Programa mea cuprinde 24 de planuri de...sa le zicem lectii, desi e mult spus si se adreseaza parintilor care au copii cu varsta cuprinsa intre 1 si 2 anisori.Ideea de baza este sa va distrati cand faceti lectiile si sa observati cu atentie dispozitia copilului
Astept cu mare interes reactiile voastre, parerile si ...ma ales criticile
Domnul sa va binecuvinteze.

Un comentariu:

  1. Oana, iti multumesc pentru randurile scrise cu bold :-) Recunosc, m-au atins... desi fac pe dura. Dumnezeu s-a indurat de mine, la fel cum s-a indurat si de tine si ne-a unit in acelasi Duh. Darurile pe care le am de la El ma fac sa raman smerita si umila, pentru ca in niciun caz nu merit sa ridic ochii in fata Lui... desi o fac, pentru ca El asa imi cere, datorita neprihanirii si a inimii curate, pe care tot el mi le-a dat... Ma pricepe cineva? :-) Asadar, slava Domnului, care m-a salvat si pe mine, intocmai ca pe tine!!!!! Iubesc! :-)

    RăspundețiȘtergere