25 iun. 2009

Lectia 1.Saptamana 2.O sugestie


Literatura - Povestea Cei trei purcelusi - Van Gool

Biblie - Proverbe 3.1 - Fiule, nu uita invataturile mele si pastreaza in inima ta sfaturile mele!

Poezie - Puiul o sa creasca mare - Tincuta Horonceanu Bernevic

Puiul o să crească mare!
Pân’ la lună? Pân’ la soare?
Poate nu aşa de mult,
Zise vântul! Eu ascult!


Pân’ la nori sau pân’ la stele,
Ca să merg cu capu-n ele?
Nici aşa, că nu eşti zmeu!
Poate pân’ la curcubeu?


Ştiu şi eu? Problema-i gata!
O să cresc mare cât tata!

Poeziile Tincutei le gasiti pe www.poeziipentrucopii.info sau, si mai bine, puteti comanda cartea ei Zambeste, copilarie de aici
http://www.cdpress.ro/shop.php?view=product&id=659

Jocuri afara - in fuctie de sezonul in care sunteti, le puteti adapta.Pentru ca ne plac tare mult mingile, noi am inceput sa rostoolim o minge prin iarba

Cunoasterea sunetelor - clopotelul.Am inceput sa-i pun lui Anais sa asculte diverse sunete de clopotel...sau clopot.Clopotul bisericii, clopotelul din bradul de Craciun,clopotul de la gatul unei oi, clopotelul pe care il aveam atasat la o bratara de argint numita in America de Sud bratara chematoare de ingeri...sau diverse alte clopotele la care aveti acces

Marionete - eu i-am facut lui Anais marionete de fetru Arca lui Noe... le gasiti pe blogul meu de artizanat, www.artizababy.blogspot.com.Voi incerca in scurt timp sa va pun niste fotografii.Oricum, resurse despre cum se fac marionetele (noi, in Brazilia, le diferentiem - dedoche, acelea care se pun pe degete, si fatoche - acelea care se pun pe mana) gasiti aici
http://www.enchantedlearning.com/crafts/puppets/twofinger/
http://www.craftyarncouncil.com/projects/july_crochproject.html
Pentru scena, puteti folosi un scaun...Distrati-va, cantati, spuneti povesti cu marionete

Studiul naturii - in functie de sezon.Noi incepem cu studiul furnicilor


Aprecierea artei
- am inceput cu marii ilustratori ai cartilor pentru copii, urmand, cu timpul, sa trecem la un al nivel.Puteti printa paginile, daca aveti acces la o imprimana color.De asemenea, puteti alege o carte frumos desenata pe care o aveti in biblioteca deja.important e sa va distrati si sa petreceti timp de calitate alaturi de copii vostri. Noi am ales cartea aceasta in special pentru ca Anais e fascinata de animale
Jan Brett - http://janbrett.com/newsnotes/daisy_newsnotes_page_1.htm

2 comentarii:

  1. Felicitari pentrul noul blog. Foarte interesant!
    Uite, poezia "Puiul o sa creasca mare" i-o voi spune maine dimineata lui Cristian, ca el are acum problema asta cu cat si cand va creste. Sigur o sa-i placa.
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Revin ca sa-ti multumesc. Poezia gasita de tine, aceasta cu Puiul o sa creasca mare, a fost un real succes, au invatat-o amandoi copiii si le-a placut atat de mult incat o recitau singuri, asa cum iti revine in minte un cantec.

    RăspundețiȘtergere